Mituri despre cafea

Cafeaua este unul dintre cele mai consumate alimente din lume si, de aceea, in jurul acestei licori, au luat nastere tot felul de legende. Aici vom incerca sa le demonstram valoarea de adevar.

Cafeaua tare contine mai multa cafeina decat cafeaua slaba

FALS

Tendinta ar fi sa credem ca, cu cat o cafea este mai tare, cu atat ar trebui sa aiba mai multa cafeina. Si totusi, un espresso nu este mai „incarcat” decat o cafea la filtru sau la ibric. Din contra. Cum cafeina este solubila in apa, cu cat cafeaua este mai mare, continand mai multa apa, cu atat si cafeina este mai multa. Espressoul este mai tare, intr-adevar, dar asta nu inseamna ca contine mai multa cafeina.

Nu trebuie sa bem cafea inainte de culcare

ADEVARAT


Cafeaua este un stimulant foarte puternic. Sporeste concentrarea si capacitatea de memorare, imbunatatind performantele mentale. Totodata, combate efectele oboselii si poate sa ne tina treji mai multa vreme. Prin urmare, este logic ca nu ar fi indicat sa consumati cafea inainte de ora de somn. Chiar daca nu ne dam seama, cafeina ne va perturba somnul. In functie de ora la care se consuma si de cantitatea consumata, noaptea va fi mai mult sau mai putin agitata, fie prin faptul ca nu vom putea adormi, fie pentru ca ne vom trezi de mai multe ori pe parcursul ei. De aceea, in general, este recomndat sa nu se consume cafea dupa ora 16.

Cafeaua amelioreaza migrena

ADEVARAT


Cafeina este vasoconstrictoare si analgezica. Un consum moderat de cafea poate diminua intensitatea si durata migrenelor. In schimb, daca consumati prea multa, efectul va fi o agravare a durerilor de cap. Pentru un maximum de eficacitate, trebuie asociata cu o aspirina sau un paracetamol. Pe de alta parte, daca urmati un tratament cu antibiotice, consumul de cafea nu este recomandat.

Cafeaua face rau la sanatate

ADEVARAT si FALS

Consumul exagerat de cafea ne poate face iritabili, nervosi si agitati. Poate creste temporar tensiunea arteriala si poate chiar provoca palpitatii. Dar aceste efecte neplacute sunt asociate cu un consum exagerat si cu tutunul. Pe de alta parte, nu este cazul sa renuntati la ceafeaua de dimineata. Studiile arata ca, daca este consumata regulat si in cantitati moderate, cafeaua poate reduce riscul de diabet si de Parkinson.