Mananca incet si mananci mai putin!

Sunteti mai mereu prima care termina tot de mancat din farfurie? Nu este tocmai bine. Stiti ca daca mancati mai incet si daca mestecati fiecare inghititura, va veti ajuta organismul sa se pastreze mai sanatos, veti ajunge sa mancati mai putin, iar rezultatele se vor vedea treptat, in kilogramele pe care le dati jos. Si totusi, nu reusiti sa va stapaniti, fie din cauza ca va este mereu foame, fie ca asa v-ati obisnuit, sa mancati foarte repede. Sa vedem ce se poate face.
Controlul apetitului
Foamea si senzatia de satietate sunt regularizate de un sistem complex de substante chimice, care se afla intr-o comunicare permanenta cu organismul. Dupa ce mancati, pe masura ce alimemntele coboara in stomac si in intestine, aceste substante transmit semnalul de saturare catre creier. Din pacate, informatia ca organismul a primit suficiente rezerve ajunge la creier de-abia dupa 20 de minute. Timp in care, dumneavoastra continuati sa mancati, fara sa stiti ca, de fapt, v-ati saturat. Aceasta problema poate fi depasita foarte usor daca mancati mai incet, iar creierul dumneavoastra va poate opri la timp, anuntandu-va ca ati mancat suficient.
Asadar, fiti foarte atenta la semnalele pe care vi le da organsimul. Corpul uman chiar nu are nevoie de foarta multa mancare pentru a supravietui normal. Cheia este sa stiti cand sa va opriti. 
Iata cateva sfaturi:
  • Mancati stand jos si concentrati-va asupra mancarii.
  • Inainte de a va aseza la masa, beti un pahar mare de apa.
  • Luati o gura de apa la fiecare imbucatura.
  • Folositi farfurii mai mici, pentru niste portii mai mici.
  • Asezati furculita pe masa intre fiecare doua imbucaturi si mestecati bine mancarea in acest timp. Nu o ridicati de pe masa pana cand nu ati inghiti tot din gura.
  • Savurati fiecare imbucatura, gustati si bucurati-va de gusturile diferite pe care le descoperiti.
  • Conversati cu persoana de langa dumneavoastra, in timpul mesei. Povestiti despre cum a  decurs ziua, destindeti-va si transformati masa de seara intr-un adevarat eveniment.
  • Inchideti televizorul atunci cand mancati.
  • Incepeti masa cu o salata si apoi treceti la felul principal.
  • La inceputul mesei, impartiti mancarea in doua jumatati si terminati-o incet pe prima. Decideti apoi cat de mult sa mancati din a doua jumatate.
  • Mancati cu mana care nu este de baza. Asa va dura mai mult pentru a finaliza fiecare gest.