Inamicii siluetei

Sedentarismul, stresul, mancarurile semi-preparate sunt cativa dintre factorii responsabili de acumularea kilogramelor nedorite si poate cei mai inversunati dusmani ai mentinerii siluetei.

Invatati sa eliminati din viata dumneavoastra acesti factori problema si descoperiti trucurile prin care le puteti combate efectele.


Lipsa de timp

Mancati pe fuga, in conditii lipsite de confort, lucru care va impiedica sa digerati corect mancarea si care determina stocarea zaharului si a grasimilor consumate. Rezultatul este previzibil: va ingrasati.

Truc: mestecati bine si incercati sa salivati pentru a pregati alimentele pentru digerare. Faceti pauze intre inghitituri si aveti grija ca o masa sa dureze cel putin 20 de minute.

Dezechilibrul alimentar

Confruntat cu episoade de infometare urmate de mese copioase, organismul dumneavoastra are tendinta de a face „depozite”, ale caror efecte se vad mai intai pe burta si pe solduri. Lipsa de timp si dorinta de a slabi va indeamna sa sariti peste cate o masa sau sa amanati momentul meselor.

Truc: fiti punctuale si incercati sa mancati de trei ori pe zi, la ore fixe.


Iesirile la restaurant



Cinele mancate la restaurant sunt relaxante si distractive, dar sunt si periculoase pentru ca astfel puteti acumula o multime de calorii nedorite. Fast-food-urile si restaurantele ofera mancaruri mult prea calorice.

Truc: preferati salatele (fara dressing, daca acesta este preambalat) si legumele prospete preparate pe abur, alaturi de fripturi la gratar. Nu mancati niciodata trei feluri de mancare si, daca doriti desert, optati doar pentru acesta, fara supa sau felul doi.

Stresul

Stresul este adesea unul dintre marii responsabili de procesul de ingrasare si, din pacate, este un lait-motiv al vietii moderne.

Truc: mancati numai in momentele de relaxare si calm. Evitati sa mancati atunci cand sunteti nervoase, suparate sau triste.

Viata sedentara

Televizorul, mijloacele de transport in comun, munca la birou sunt cateva constante ale programului cotidian. Acestea ne fac, treptat, sa devenim sedentari si lenesi, iar activitatea fizica este data uitarii.

Truc: incercati sa mergeti pe jos pana la locul de munca sau sa coborati macar cu o statie mai devreme.

Mancarurile semi-preparate

Oricat ar fi de gustoase si de usor de pregatit, semi-preparatele sunt un dezastru pentru silueta, fiind extrem de generoase in adaosul de zahar si grasimi.

Truc: preferati produsele congelate naturale, care va ajuta sa economisiti timpul necesar curatarii, gatiti-le pe aburi, asezonati-le cu ierburi aromate si suc de lamaie si serviti-le alaturi de un gratar, la fel de usor de preparat.