Greseli frecvente in cura de slabire

Daca ai tinut diete nenumarate fara a obtine niciun rezultat, este foarte posibil sa fi facut greseli in ce privste alimentatia ta, desi ai incercat sa mananci putin si sanatos. Iata care sunt cateva din cele mai frecvente greseli pe care le facem in timpul curei de slabire.

 

 

1. Nu iei micul dejun

Daca nu iei aceasta masa deosebit de importanta, mai tarziu, peste zi, vei manca mai mult. La pranz iti va fi atat de foame incat nu vei mai putea sa te abtii si vei consuma mult mai multe calorii decat daca ai manca dimineata. Nu e nevoie samananci foarte mult la micul dejun. E de ajuns ceva rapid si usor care sa iti dea energia necesara pentru a incepe ziua in forta.

2. Nu mananci inainte de a face miscare

Vei putea sa iti faci mai bine exercitiile daca organismul tau si-a primit carburantul de care are nevoie. Inainte sa mergi la sala consuma carbohidrati, proteine si putina grasime. Nu ai nevoie si nici nu e indicata o masa grea, alege ceva usor.

3. Mananci prea tarziu dupa sport

E la fel de important sa mananci dupa ce faci sport pe cat e de important sa mananci inainte. O masa bogata in proteine si carbohidrati, luata la cel mult doua ore dupa sala va oferi corpului tau nutrientii de care are nevoie pentru a vindeca muschii si articulatiile.

4. Inlocuiesti mesele cu batoane energizante sau bauturi proteice

Nimic nu poate inlocui mancarea. Corpul tau are nevoie de fitonutrientii si fibrele din fructele si legumele adevarate. Niciun medicament minune nu-ti ofera varietatea de nutrienti pe care ti-o ofera natura.

5. Mananci prea multe proteine si prea putini carbohidrati

Poate ca iti place dieta ta saraca in carbohidrati, dar carnea de pui nu iti da energie asa cum o fac pastele. Daca esti o persoana activa, daca faci multa miscare ai mare nevoie de carbohidrati pentru energie.

6. Iei suplimente

Ceea ce vezi pe etichetele suplimentelor alimentare este marketing si nu adevar. Industria suplimentelor alimentare nu se bazeaza pe legi concrete, de aceea producatorii pot scrie pe eticheta orice vor. Informeaza-te inainte de a lua orice, nu trebuie sa devii un cobai.

8. Crezi ca poti manca orice daca faci sport

Sa faci sport nu este de ajuns pentru a slabi. Trebuie sa tii cont si de numarul de calorii. Daca inghiti atat de multe calorii incat nu le poti consuma prin sedinta ta de aerobic, vei fi dezamgaita de fiecare data cand te urci pe cantar. In plus, unele sporturi nu consuma la fel de multe calorii ca altele. Exercitiile de forta nici nu se compara in aceasta privinta cu tae-bo-ul sau cu jogging-ul.

9. Nu bei destule lichide

Deshidratarea este o reala problema atunci cand faci sport, mai ales in medii calde si umede. Bea lichide inainte, in timpul si dupa sport pentru a-ti mentine hidratarea la un nivel optim.

10. Tii diete numai pentru ca sunt la moda

E tentant sa crezi ca exista o formula magica ce te va scapa de kilogramele in plus, dar adevarul este ca numai cu efort si perseverenta vei reusi sa slabesti. Daca o dieta a functionat in cazul unei vedete, nu inseamna ca este potrivita si pentru tine.

11. Iti fixezi scopuri nerealiste

Studiile au aratat ca oamenii care slabesc incet raman slabi. In schimb, cei care slabesc repede se ingrasa la loc imediat ce revin la vechile obiceiuri. Un scop realist este sa slabesti un kilogram, maxim doua kilograme pe saptamana.

12. Bei multe sucuri

Cand iti numeri caloriile pune-le la socoteala si pe cele pe care le bei. Conteaza si acestea, chiar daca provin din bauturi hranitoare, cum este laptele, sau din bautri fara zahar cum sunt sucurile light.

13. Iei gustari sarace in grasimi

Magazinele sunt pline de dulciuri dietetice, dar asta nu inseamna ca toate sunt bune. O gustare fara grasime va contine mai mult ca sigur foarte mult zahar pentru a compensa, deci este chiar posibil ca varianta dietetica sa contina mai multe calorii decat cea originala.



14. Iei decizii in urma unor presupuneri

La pranz te hotarasti sa manaci un sandwich cu peste, crezand ca e o optiune sanatoasa. Gresit! De obicei pestele este prajit, eventual i se mai adauga si maioneza, deci nu numai ca acel sandwich are multe calorii, dar nu este nici bun pentru sanatatea ta.



15. Te infometezi

La unele persoane paote functiona, dar numai pe termen scurt. Cand revin la dieta normala se ingrasa la loc, poate chiar mai mult caci organismul se asteapta sa urmeze o noua perioada de infometare si isi face rezerve. Dar de cele mai multe ori, daca scazi drastic numarul de calorii, de exemplu la 800 pe zi, rata metabolismului scade, deci nu slabesti deloc.

16. Mananci prea repede

Senzatia de satietate apare abia la 20-30 de minute dupa ce incepi sa mananci. Daca manaci repede, in cele 20 de minute deja ai inghitit un numar de calorii mai mare decat necesarul.



17. Bei prea multa cafea

Este adevarat ca o ceasca de cafea iti ia senzatia de foame, dar nu este o metoda sanatoasa de a slabi. Prea multa cofeina duce la deshidratare si te impiedica sa te odihnesti cum se cuvine.