Fructele si digestia


Exista alimente care te ajuta sa ai o digestie buna si implicit sa pierzi din greutate. Pentru a te bucura de aceste lucruri, trebuie sa respecti in primul rand orele de masa, sa faci miscare si sa  consumi multe fructe si legume bogate in fibre. Toate acestea te vor ajuta sa ai o digestie echilibrata si sa scapi de kilogramele in plus!

Merele, perele, bananele, fructele in general fac minuni in privinta unei cure de slabire. Iti ofera, nu doar necesarul de vitamine si minerale ci si energie din belsug. Ceea ce trebuie sa stii este sa eviti sa le servesti ca desert si sa nu le combini cu alte feluri de mancare. Acestea se pot consuma fie ca masa de sine statatoare, fie inaintea mesei, fie dupa masa – la aproximativ 3 ore.

Daca doresti sa te bucuri de toate vitaminele si fibrele oferite de acestea, iti recomand sa mananci fructe proaspete si sa incerci sa eviti fructele conservate sau congelate/ucate.

In ceea ce priveste o digestie buna, dietele pe baza de fructe, te vor ajuta sa-ti detoxifiezi organismul, scapand de surplusul de grasime.

  • Grapefruitul – Este unul dintre fructele cele mai sanatoase. In ciuda gustului amarui, este recomandat de catre specialisti in problemele de digestie. Datorita unui continut bogat de enzine, grapefruitul stimuleaza foarte bine digestia.  Daca vrei sa slabesti sau sa iti usurezi digestia, te sfatuiesc sa consumi un fruct dupa fiecare masa. Succes!
  • Perele – Sunt ideale in cadrul oricarei diete de slabit. Aceste fructe contin clorofila, apa, albumine, grasimi, hidrati de carbon, celuloza, vitaminele A, B, C, oligoelemente si saruri minerale de calciu, fosfor, fier, sodium, potasiu, clor, sulf, mangan s.a. Daca ai o digestie grea, poti echilibra balanta cu ajutorul perelor!
  • Prunele – Sunt fructe recomandate tuturor persoanelor, chiar si femeilor insarcinate. Deoarece contin 80% apa si glucide, celuloza, acizi organici, vitamine A, B1, B2, C – sa nu uitam nici de calciu, magneziu, fier si potasiu – aceste fructe contribuie si la o buna functionare a sistemului nervos.
  • Bananele au numeroase calitati energizante, datorita proteinelor si potasiului pe care il contin. Acestea fac minuni si in privinta insomniei si a depresiei iar vitaminele C si Bsa sunt usor de digerat si produc pofta de mancare!
  • Merele – Acidul malic continut de mere, ofera acestor fructe un gust savuros, usor acrisor. In dietele de slabit, aceste fructe sunt recomandate deoarece stimuleaza digestia si ajuta la buna functionare a organismului oferind energie. Datorita continutului ridicat de fibre, merele sunt recomandate nu doar pentru reglarea transitului intestinal ci si pentru detoxifierea organismului.