Exercitii fizice in plina vara: ce trebuie sa stim?

Soarele arde puternic si nici nu ati inceput bine alergarile ca deja va simtiti topita din cauza caldurii. Totusi, nu doriti sa renuntati la programul zilnic de exercitii fizice. Si atunci, ce-i de facut?
Secretele rezolvarii unei astfel de situatii sunt hidratarea, o alimentatie corespunzatoare, crema de soare, imbracaminte lejera si un ritm mai domol al exercitiilor. Astfel, va puteti asigura ca sunteti in perfecta siguranta. Urmati-ne sfaturile de mai jos!
Ce trebuie sa fac
  • Beti multe lichide. Este foarte important sa va mentineti hidratarea. Daca va este sete, deja ati inceput sa va deshidratati, asa ca cel mai bine este sa nu asteptati sa vi se faca sete. Beti apa cu 15-20 de minute inainte sa incepeti exercitiile si din sfert in sfert de ora, in timpul acestora.
  • Este important sa mancati normal, regulat, de 5-6 ori pe zi. Aveti grija sa consumati multe fructe si legume.
  • Imbracati-va usor, cu haine prin care pielea poate respira. Una dintre cele mai bune solutii, la care oricand puteti apela cu incredere, este bumbacul.
  • Dati-va cu crema de soare, chiar daca faceti exercitiile dimineata sau seara, pentru a evita arsurile neplacute. Pe langa faptul ca reprezinta un real disconfort, arsurile pe piele afecteaza capacitatea organismului de a-si autoregla temperatura.
Ce nu trebuie sa fac
  • Nu incercati sa slabiti transpirand. Transpiratia excesiva nu este o solutie pentru scaderea permanenta in greutate. Orice pierdere in greutate de moment se va datora pierderii de lichide, nu de grasimi.
  • Nu va extenuati, efectuand exercitii care va solicita mai mult decat de obicei. Suprasolicitarea poate avea efecte dintre cele mai grave asupra organismului. Trebuie sa invatati sa recunoasteti semnalele pe care vi le trimite atunci cand considera ca i-a fost de ajuns si sa va adaptati cerintelor lui.
  • Nu uitati sa va hidratati.
  • Evitati exercitiile in perioada cea mai calduroasa a zilei.
  • Evitati modificarile extreme de temperatura, cum ar fi sa treceti din caldura de afara, unde ati facut exercitiile, in aerul conditionat foarte rece dintr-o incapere sau din masina.