Dieta Zone

Dieta Zone, creata de dr. Barry Sears, tinteste atingerea unui echilibru hormonal, de care esti mai aproape cu fiecare masa pregatita cu mestesug. Planul de alimentatie cuprinde procente echilibrate de carbohidrati (40%), grasmi (30%) si proteine (30%) si te ajuta sa controlezi productia de insulina a corpului tau. Avand acest scop, dieta nu iti permite sa sari peste mese, in schimb te ajuta sa pierzi kilograme. Si nu numai atat. Dieta Zone te ajuta sa previi bolile cardivasculare, diabetul si alte boli cronice.

S-ar putea spune ca dieta Zone este una low-carb, pentru ca doar 40% din alimentatie va consta in carbohidrati. Majoritatea oamenilor consuma carbohidrati in proportie de 60%-70%. Insa, fata de alte regimuri low-carb, in dieta Zone, proteinele nu domina carbohidratii. Astfel, organismul isi poate lua energia din carbohidrati si nu din proteine sau grasimi.

Fata de alte regimuri, Dieta Zone insista pe numararea caloriilor. O masa nu trebuie sa depaseasca 500 de calorii, iar o gustare nu poate depasii 100. Dar scaderea in greutate nu este singurul beneficiu al dietei Zone. Se adauga imbunatatirea starii generale de sanatate si a nivelulului de energie. Numarul bolnavilor de diabet de tipul II creste in ritm alarmant. Iar dieta Zone este perfecta atat pentru bolnavii de diabet cat si pentru cei ce vor sa previna aparitia acestei boli.

Fiind o dieta saraca in carbohidrati si bogata in proteine este redusa foamea si nevoia incontrolabila de a manca. Regimul exact este, in mod normal, personalizat pentru fiecare individ in parte, in functie de sex, nivelul de activitate si proportia de grasimi din corp. Fiecare masa este calculata in jurul procentului amintit, 40-30-30, asa incat corpul sa functioneze la capacitate maxima.�

La mare pret sunt legumele proaspete, fructele, nucile, proteinele din carne slaba si apa � cel putin opt pahare pe zi. Trebuie preferate grasimile mono-nesaturate in locul celor saturate si sunt interzise alimentele procesate de orice fel, ca si alimentele foarte sarate.

Atunci cand consumi prea multi carbohidrati, organismul produce prea multa insulina, un hormon care anunta tesuturile ca trebuie sa stranga nutrienti cat mai multi. Nivelul prea mare de insulina face ca organismul sa transforme carbohidratii consumati in grasimi care se vor depune pe coapse, solduri si abdomen. Dar proteinele, care au un efect invers, favorizeaza producerea de glucagon, care anunta corpul ca trebuie sa elibereze carbohidratii stocati in ficat. Cand acestia sunt eliberati, creierul intelege ca s-au indeplinit nevoile energetice ale organismului si ca nu mai est enevoie de alta mancare. Asadar, limitand cantitatea si tipurile de carbohidrati consumati si adaugand cateva zeci de grame de proteine la fiecare masa, insulina si glucagonul raman in echilibru iar foamea este calmata cu un numar mai mic de calorii. Ca rezultat, dispar kilogramele si grasimea.

Cel mai mare neajuns al dietei este ca e prea complexa si dificil de urmat. Necesita dedicatie si disciplina pentru ca trebuie cantarite alimentele si numerate caloriile. Partea buna este ca presupune o combinatie aproape perfecta de principii nutritive si respinge carbohidratii procesati.