Dieta Park Avenue

Botezata dupa o faimoasa strada din cartierul new yorkez Manhattan, dieta Park Avenue le promite tuturor ca vor arata precum locuitorii zgarie-norilor americani: frumosi, supli, eleganti, in forma.

Programul de sase saptamani, realizat de Stuart Fisher, promite sa fie mai mult decat o dieta saraca in calorii, pentru ca include si sfaturi legate de vestimentatie, eticheta, moda, etc.

„Programul Park Avenue poate ajuta pe oricine doreste sa aiba mai mult succes, pentru ca lucreaza din exterior catre interior si din interior catre exterior. Sa mananci corect nu este de ajuns pentru a arata mai bine.” spune Fisher, autorul dietei si fost angajat al centrului Atkins. El ne da de inteles ca o dieta alimentara singura nu este de ajuns.

Pentru a-ti imbunatati latura psihica si fizica trebuie sa te ocupi de sapte componente fundamentale ale stilului de viata. Acestea sunt:

 
  1. greutatea
  2. aspectul fizic
  3. parul
  4. pielea
  5. hainele
  6. increderea in sine
  7. abilitatile de relationare si comunicare
 

A fi o persoana placuta nu inseamna neaparat a fi o persoana slaba. Fisher este unul din putinii autori de diete care spun asta clar. Pentru a scrie cartea asociata dietei Park Avenue, el a alcatuit o echipa de experti si fiecaruia i-a revenit un capitol al cartii. Capitolele abordeaza toate problemele posibile, de la coafura si machiaj pana la increderea in sine.

 

Totusi, oricum am privi aceasta dieta si oricata reclama i-ar face autorul sau, Park Avenue nu este decat un plan temporar, sarac in calorii, destul de restrictiv, care include si sfaturi legate de alte aspecte ale vietii. Este departe de acele planuri complexe de alimentatie menite sa-ti schimbe pentru totdeauna stilul de viata, pe care le recomanda toti medicii ca fiind sanatoase.

Dieta alimentara descrisa de cartea Park Avenue propune un plan bine echilibrat, care contine trei mese si o gustare zilnic, in total 1250-1350 de calorii. Include multe fructe, legume, carne slaba, peste si cantitati mici de lactate si cereale integrale.

 

Cartea este organizata pe meniuri zilnice cu retete si analize nutritionale, ca sa poti calcula exact consumul de nutrienti. Cei care isi urmaresc cantitatea de sodiu consumata trebuie sa fie atenti pentru ca retele sunt bogate in sodiu.

 

Toate alimentele recomandate sunt usor de gasit si preparat, nu exista combinatii ciudate de mancaruri sau pacaleli. Trebuie evitate dulciurile, indulcitorii, alcoolul, sucurile de fructe si laptele (mai putin cel degresat, de pus in cafea). In carte sunt si cateva retete de deserturi care pot fi savurate, din cand in cand, dar, in general, nevoia de dulce va fi satisfacuta prin fructe. Fisher a eliminat complet toate alimentele dulci pentru ca el compara dulciurile cu o bautura oferita unui alcoolic – nu fac decat sa-ti straneasca pofta si mai mult.

 

Urmand acest plan de sase saptamani ar trebui sa slabesti in jur de 0.5 – 1 kg pe saptamana, un numar rezonabil si sanatos. Dieta este realizata asa incat sa poti manca mai sanatos, cu mai putine calorii si sa capeti obiceiuri sanatoase, atat alimentare cat si in alte domenii. Cartea contine si exercitii fizice care se pot face acasa, cate un set pentru fiecare din cele 42 de zile. Intensitatea lor creste cu timpul.

 

Fata de alte diete, Park Avenue nu recomanda sa te cantaresti in mod regulat. „Nu ai nevoie de un cantar ca sa-ti spuna cum te descurci, cum iti vin hainele sau cum te simti. Complimentele pe care le vei primi sunt o recompensa mai buna decat un numar pe un cantar”, spune dr. Fisher.

 

In ce priveste perioada de mentinere, cartea o aminteste scurt, sugerand o continuare a ceea ce ai invatat pe parcursul celor sase saptamani, insa nu defineste reguli anume care sa te ajute in mod concret. Cele 1200-1300 de calorii zilnice ale planului nu sunt de ajuns pe termen lung si cartea nu spune nimic despre modificarile ce ar trebui facute in ce priveste numaurl de calorii, alimentele consumate, exercitiile fizice, etc.

 

Avantaje

Dieta combina numarul redus de calorii cu exercitiul fizic, ceea ce ii garanteaza eficienta. Include sfaturi legate de alte componente ale aspectului fizic. Abordeaza problema increderii in sine si a comunicarii.

 

Dezavantaje

Dieta este restrictiva, ceea ce o face greu de urmat pe o perioada lunga.

Numarul de calorii este mic, uneori nu garanteaza satietatea.

Meniurile nu contin suficient calciu, vitamina D si potasiu, datorita cantitatii limitate de lactate si cereale integrale.

Fara a consuma o cantitate suficienta de calorii, unele persoane nu pot duce la bun sfarsit programele de exercitii.

Nu este suficient descrisa perioada de mentinere.