Dieta Hamptons

Vrei sa stii cum slabesc starurile si de ce arata ele atat de bine? Dieta Hamptons, creata de Fred Pescatore, este unul din secretele lor. Dr. Pescatore a fost unul din specialistii centrului Atkins inainte sa propuna propria sa dieta, numita dupa statiunea de vara preferata de new york-ezi.

Dieta Hamptons este un saraca in carbohidrati si moderata in grasimi si se bazeaza pe grasimi sanatoase, cereale integrale, fructe, legume, carne slaba si peste. Consumand grasimi mononesaturate, proteine fara grasime si produse organice iti imbunatatesti sanatatea si te simti ca o vedeta. Cel putin asa promite cartea doctorului Pescatore.

 

Arma secreta a dietei este uleiul din nuca de Macadamia, bogat in acizi grasi omega 3 si omega 6, insa acest ulei nu este deloc ieftin – asta daca se gaseste.

 

Daca vrei sa slabesti nu trebuie sa te temi de grasimi. Dieta Hamptons pune mare pret pe grasimi, insa nu pe toate ci numai pe cele bune. Regula dietei este „grasime egal slabire egal fericire egal sanatate egal viata lunga”.

 

Alte reguli ale dietei Hamptons: trebuie sa mamanci incet, nu ai voie sa sari peste mese, trebuie sa ai la tine gustari sanatoase ca sa poti evita tentatiile, sa-ti planuiesti bine mesele inainte sa iesi din casa, nu ai voie sa mananci mancaruri procesate, trebuie sa alegi alimente organice de cate ori este posibil.

Dieta Hamptons este o combinatie intre planul Atkins si regimul mediteranean. Ea pune un accent important pe grasimi si pe intelegerea lor. Si probabil ca este singura dieta din lume care pune atata pret pe nuca de Macadamia. Dieta promite sa creeze o noua era a alimentatiei, era Hamptons.

Dar ce presupune, concret aceasta faimoasa dieta? Este un plan pe 30 de zile care include 3 mese si o gustare zilnic. Inainte sa incepi alegi lista care ti se potriveste in functie de numarul kilogramelor pe care vrei sa le pierzi: lista A – pentru mai mult de 5 kg, lista B pentru mai putin de 5 kg, lista C pentru intretinere.

Pe masura ce pierzi kilogramele treci la lista urmatoare. Diferentele intre cele trei liste constau in cantitatea de mancare si cantitatea de carbohidrati pe care ai voie sa o consumi in fiecare zi: lista A – sub 30g carbohidrati/zi, lista B – 40-60 g carbohidrati/zi, lista C – 55-65 g carbohidrati/zi. Fiecare din meniurile recomandate iti spune ce ai voie sa mananci, in fuctie de lista in care te incadrezi.

 

Toate meniurile si retele zilnice includ gramajul carbohidratilor dar nu si alte informatii nutritionale. De asemenea, exista o lista care iti explica ce ai voie sa inlocuiesti si cu ce, asa incat sa te bucuri de mai multa varietate si sa nu fii nevoit sa mananci ceva ce nu-ti place.

 

Un meniu obisnuit include oua si prajituri de casa la micul dejun, salate si senvisuri la pranz, salate, peste si legume la cina. Planul include numeroase retete pentru feluri de mancare, gustari, dressing-uri si deserturi.

 

Cartea doctorului Pescatore promite o slabire de pana la 7 kg in primele 2 saptamani ale dietei. Mai departe, poti pierde intre 1 si 3 kg saptamanal, daca tii dieta strict. Dieta Hamptons aminteste doar importanta miscarii dar nu propune si exercitii. In schimb, recomanda suplimentre alimentare: uleiuri de peste, multivitamine, crom, carnitina, coenzima Q-10, glutamina, extract din ceai verde, colina.