Dieta Gotti

Dieta Gotti a fost conceputa de un adolescent, Frank Gotti Agnello un star american de reality show. Emisiunea lui, „Growing up Gotti”, a urmarit evolutia tanarului de la un adolescent cu obezitate morbida la un adolescent sanatos si in forma. Ca urmare, el a cerut ajutorul medicului sau, al mamei si al antrenorului pentru a transpune intr-o carte dieta care l-a ajutat sa slabeasca.

 

Gotti insusi a realizat planul din sapte pasi care reprezinta baza cartii lui:

 
  1. Recunoaste ca ai o problema de greutate si gaseste-ti o motivatie pentru a arata altfel si a te simti altfel.
  2. Cere ajutorul prietenilor si al familiei.
  3. Recunoaste ca valoarea personala nu este data de greutate si nu fii prea dur cu tine insuti.
  4. Tine un jurnal al alimentatiei.
  5. Invata sa faci alegeri alimentare mai sanatoase.
  6. Fii mai activ fizic.
  7. Adauga exercitii cu greutati celor cardio.
 

Reguli

Dieta Gotti nu presupune reguli extreme, nu iti spune ce si cand sa mananci. Doar iti sugereaza ce alimente trebuie evitate, programul fiind completat de exercitii fizice. Lista alimentelor de evitat este rezonabila si include cerealele rafinate, dulciurile, sucurile carbogazoase. Se accepta o anumita flexibilitate – Gotti recunoaste in cartea sa ca nu ar putea trai fara paste.

 

Alimente recomandate

Carnea slaba de vaca, pui, peste, cereale integrale, paine din cereale integrale, orez, fructe, legume.

 

Exemplu de meniu

Micul dejun – 2 felii de paine integrala cu 2 lingurite dulceata de fructe, o omleta din 2 oua, fara ulei.

Gustarea de dimineata – un mar

Pranz – un sendvis cu piept de curcan

Cina – salata de broccoli si conopida, un cartof dulce copt, 100 g piept de pui la gratar.

Gustare de seara – un fruct.

 

Exercitii fizice

Sportul este o componenta importanta a acestui program. Este bine sa alegi activitati placute, pentru a nu fi tentat sa renunti si sa maresti dificultatea exercitiilor zilnic. Cartea propune exercitii exacte pentru a mari arderile de calorii si ofera poze cu Gotti insusi pentru a ilusra exercitiile cu greutati prezentate intr-un program exact. Pe langa acestea, sunt recomandate exercitiile cardio pentru a arde calorii si a elimina tesutul adipos.

 

Avantaje

 
  • Dieta simpla, usor de tinut
  • Slabirea se face in timp, nu brusc
  • Propune alimente sanatoase
  • Accentueaza importanta sportului
  • Incurajeaza gatitul in casa, ceea ce ajuta la dezvoltarea unor obiceiuri sanatoase pe viitor.
  • Include retete sanatoase
  • Pune accent pe implicarea intregii familii in schimbarea modului de viata.
 

Dezavantaje

 
  • Prepararea mancarurilor necesita timp
  • Pare sa fie adresata mai mult adolescentilor baieti
  • Limiteaza optiunile alimentare ale tinerilor putand duce la deficiente nutritionale.