Dieta Fricker

Dieta Fricker, creata de doctorul Fricker, a fost conceputa special pentru cei care vor sa slabeasca incet dar sanatos. Incepe cu o faza rapida ce dureaza cel mult 8 saptamani si promita pierderea rapida a kilogramelor. Urmeaza o faza mai moderata menita sa stabilizeze greutatea.

Dr. Fricker a conceput dieta pe doua viteze. In prima faza, cea de mare viteza, slabesti rapid, mancand carne, peste si legume, cu o cantitate mica de grasime, lactate si fructe. Painea, dulciurile si cerealele cu amidon sunt interzise. Faza rapida se bazeaza in special pe alimente bogate in proteine si sarace in calorii.

A doua faza, cea moderata, te face sa slabesti mai incet dar definitiv. Poate sa dureze cateva luni. Asadar este o dieta ideala, pe termen lung, care presunpune consumarea unor alimente bogate in proteine animale, fibre, vitamine, minerale si acizi grasi esentiali.

Exemplu de meniu  faza rapida

Mic dejun: Cafea sau ceai, 2-4 portii de lactate, un fruct.



Pranz si cina
: Salata sau supa de legume, carne de pui sau peste in orice cantitate, legume in orice cantitate cu o lingura de ulei, o portie de lactate, un fruct.

Exemplu de meniu  faza moderata

Mic dejun: Cafea sau ceai, paine prajita integrala, o portie de lactate, un frurt proaspat.

Pranz
: Salata sau supa de legume, carne de pui sau peste in orice cantitate, legume in orice cantitate, cu o lingura de ulei, o portie de lactate, un fruct.

Cina: salata sau supa de legume, carne slaba in orice cantitate, o portie de cerale integrale, legume cel putin in aceeasi cantitate cu cerealele, o lingura de ulei, o portie de lactate, un fruct.

In general, femeile pierd intre 1 si 1,5 kg pe saptamana, iar barbatii intre 1,5 si 2 kg pe saptamana. Faza moderata poate fi urmata oricat timp doresti, iar, din cand in cand, se poate urma faza rapida pentru cateva saptamani.

Punctele tari ale dietei sunt acelea ca favorizeaza slabirea, dar limiteaza pierderea masei musculare. Este alcatuita din mese relativ normale, care pot fi luate impreuna cu familia si prietenii. Fiind echilibrata, nu reprezinta un pericol pentru sanatate, iar din cand in cand iti poti face cate o pofta: un pahar de vin, cateva patratele de ciocolata sunt premise pentru a preveni frustrarile.

Pe de alta parte, faza rapida a dietei nu incurajeaza formarea unor obiceiuri sanatoase deci exista riscul sa apara efectul yo-yo. Iar faza moderata poate sa faca slabirea destul de lenta, deci necesita rabdare si perseverenta.