Dieta disociata – mananci fara sa te ingrasi

Puteti manca de toate sau aproape, dar nu in acelasi timp. Acesta este principiul dietelor disociate, care seamana cu dietele hiperproteice, punandu-se accentul pe un singur tip de aliment. Friptura dupa voie: da. Cartofi prajiti dupa voie: da. Dar nu friptura cu cartofi prajiti…
Principiul. Pentru a slabi, trebuie sa evitati sa amestecati anumite alimente intre ele, si asta deoarece sunt incompatibile (glucidele si lipidele in special). Este vorba in primul rand de felul in care asociati alimentele: pe cele bune sa le privilegiati, pe cele rele sa le evitati. Si mult mai simplu, daca consumati numai un anumit tip de aliment odata, se diminueaza astfel rapid apetitul. 
Tipuri de diete disociate. Anumite tipuri de diete disociate nu admit decat un singur tip de aliment la masa, in timp ce altele mai drastice, nu admit decat un singur tip de aliment pe zi. Iata cele mai cunoscute:
Dieta Montignac.Principiul este foarte simplu: nu asociati glucidele cu lipidele. Autorul acestui tip de dieta sustine ca mancand glucide, veti favoriza producerea de insulina si de hormoni care provoaca stocarea lipidelor. Sunt interzise in acesta dieta toate alimentele care au mult zahar si, in consecinta care pot creste mult indicele glicemic: cartofii, orezul, pastele, zaharul, painea alba si fructele dulci. In dieta Montignac s-a introdus termenul de index glicemic, care va permite sa evaluati  absorbtia mai mult sau mai putin rapida a zaharurilor de catre organismul vostru. Exista doua tipuri de mese: 
  1. Mesele lipido-proteice sunt mesele care pot sa contina grasimi. In acest caz  glucidele cu IG foarte scazut pot sa fie consumate (legume, fructe). Spre exemplu veti putea  manca branza dar in nici un caz cu  paine.
  2. Mesele glucido-proteice sunt mesele  care sunt fara grasimi, si in care alimentele care contin glucide trebuie neaparat sa aiba un indice glicemic sub 50. 
Dieta Montignac poate sa dea rezultate daca este realizata pe termen lung. Se bucura de un destul de mare succes, deoarece nu este necesara pregatirea unor feluri de mancare speciale. In schimb, daca va veti reintoarce la obiceiurile alimentare, va veti ingrasa din nou. 
Dieta Shelton. Are la baza disocierea pe zi: lactate la micul dejun, carne sau peste la pranz, fructe si legume la cina. Toate acestea in cantitati nelimitate. Acest tip de dieta presupune o clasificare a alimentelor inventata de catre autor care distinge, de exemplu, grupul fructelor acide, grupul fructelor alcaline etc. Anumite combinatii sunt interzise in cadrul aceleasi mese: acid-amidon, acid-proteine, zahar-amidon, grasimi-proteine. Laptele va trebui sa fie consumat singur, fructele la fel. Anumite mese sunt exclusiv proteice, altele nu aduc decat fructe (deci glucide) sau amidon.
Dieta Antoine. Se bazeaza pe consumarea unui singur tip de aliment pe zi (fructe, legume, carne, lactate), timp de o saptamana. Luni – peste, Marti – legume, Miercuri – lactate, Joi – fructe, Vineri – oua, Sambata – carne. A saptea zi este libera. Se urmareste saturarea rapida a apetitului. Echilibrul alimentar se realizeaza nu pe zi ci saptamanal. Se poate repeta o data la 3 saptamani sau o data pe luna. Aveti grija deoarece aceasta dieta poate provoca tulburari digestive si psihologice, o senzatie de oboseala.
Dieta disociata nu este recomandata. Nu este periculoasa dar nu ne invata cum sa ne hranim echilibrat – cheia pentru a slabi. Acest tip de dieta in acelasi timp nu este compatibil cu o viata sociala normala. Reintoarcerea la o alimentatie normala va produce ingrasarea din nou. Dieta disociata este eficace pe termen scurt dar este si riscanta pe plan nutritional, mai ales cea Antoine care paote provoca o carenta de micronutrimente. Fiti atente si la consumarea de carne dupa plac deoarece poate provoca marirea colesterolului.