Dieta cu supa de varza!


Varza este una dintre cele mai sanatoase si cele mai gustoase legume. Bogata in provitamina A, vitaminele C si E si in fibre, varza este o leguma foarte putin calorica, ea avand in jur de 25 de calorii (100 kjouli) la 100 de grame de produs.

Bogatia vitaminica a verzei consta si in faptul ca este una dintre legumele cu cel mai mare continut de vitamina C (cele mai bogate sint foile aflate la exterior). Prin fierbere insa se pierde cam 30-40 la suta din continutul de vitamina C.

Varza este de asemenea foarte bogata in vitamina E: 2-7 mg la 100 g, ceea ce constituie un adevarat record pentru o leguma, 200 de grame de varza consumate zilnic acoperind necesarul zilnic de vitamina E.

200 de grame de varza acopera necesarul zilnic de vitamina A. Provitamina A este si ea foarte bine reprezentata, astfel ca o portie de 200 de grame de varza acopera necesarul zilnic de vitamina A.

Vitaminele din grupa B se gasesc din belsug in varza: B1, B2, B3, B5, B6, B9 – altfel spus, tot ceea ce inseamna vitamine anticanceroase.

Si pentru ca este vara si supa de varza este foarte cunoscuta in dietele de slabit, iti propun     mai jos o reteta de supa de varza sanatoasa, gustoasa si saraca in calorii!


Supa de varza

Ingrediente: 1 ceapa, 2-3 rosii, 1 ardei gras, 1 telina, 2 morcovi, o mana de fasole verde, marar sau patrunjel.

Preparare: curata, spala si taie legumele. Pune-le apoi intr-o oala cu apa, iar cand supa incepe sa fiarba, se adauga mararul si patrunjelul, dupa care se lasa la foc mic timp de 10 minute.

Dieta

Ziua 1 – Supa si orice fruct, cu exceptia bananelor. Pepenii verzi si galbeni au mai putine calorii decat majoritatea fructelor. Consuma cel pun 2 litri de lichide pe zi. Iti recomand ceai neindulcit, suc de afine sau apa.

Ziua 2 – Supa si orice vegetale. Mananca pe saturate orice vegetale conservate sau crude. Incearca sa mananci mai ales vegetale verzi (cum ar fi spanac, stevie, urzici etc), evita fasolea uscata, mazarea, porumbul. La cina poti servi un cartof copt cu unt. Nu consuma deloc fructe.


Ziua 3 – Mananca supa, legume si fructe dupa pofta inimii. Evita cartoful copt. Daca ai mancat trei zile cum ti s-a recomandat mai sus si nu ai trisat vei constata ca ai slabit intre 2 si 3 kg.

Ziua 4 – Supa de varza, banane si lapte degresat. Mananca pana la trei banane si bea cat mai multa apa. Impreuna cu supa obisnuita. Bananele au multe calorii si hidrati de carbon: la fel si laptele insa organismul tau va avea nevoie de potasiu, hidrati de carbon, proteine si calciu pentru a reduce nevoia de dulciuri.

Ziua 5 – Supa, carne de vita si rosii. Poti manca 250 – 500 grame de carne de vita si o cutie de rosii in bulion sau pana la 6 rosii proaspete. Incearca sa bei 6 – 8 pahare de apa

pentru a elimina acidul uric din organism. Mananca supa cel putin o data pe zi.

Ziua 6 – Supa, carne de vita si vegetale. Mananca dupa pofta inimii carne de vita fiarta sau fripta, legume si cartofi. NU uita nici de supa!

Ziua 7 – Supa de varza, orez, legume si suc natural de fructe.

Pe parcursul celor 7 zile de dieta poti consuma cafea sau ceai neindulcit. Nu ai voie insa sa consumi paine, alcool, apa minerala carbogazoasa sau sucuri. Indicat este sa iei si un supliment de multivitamine. Succes!