Dieta Beverly Hills


Dieta Beverly Hills nu are nicio legatura cu faimoul oras californian, casa a multor staruri de la Hollywood decat, probabil, aceea ca te-ar putea ajuta sa capeti un corp demn de un star hollywoodian.


Dieta a devenit cunoscuta pentru prima data la inceputul anilor `80 cand a aparut cartea dedicata, scrisa de actrita Judy Mazel (1943-2007). De atunci au aparut si alte carti care aduc modificari si adaugiri acestei diete. Judy Mazel s-a luptat toata viata cu kilogramele pana cand a ajuns in ingrijirea unui nutritionist din Santa Fe, cu ajutorul caruia a slabit de la 82 la 49 de kg. Dupa ce a slabit, actrita a revenit la Los Angeles si si-a deschis o clinica rezervata supraponderalilor, iar printre pacientii ei s-au numarat si cateva vedete ale vremii.

Regimul Beverly Hills se concentreaza pe „combinarea constienta” a alimentelor, o filosofie care spune ca scaderea in greutate este data de numarul meselor si de combinatia alimentelor. Autoarea dietei sugereaza ca unele combinatii de alimente duc la o digestie dificila, care, la randul ei, duce la obezitate.

Noua Dieta Beverly Hills (asa se numeste versiunea noua, revizuita si adaugita) este un program de 35 de zile, in care trebuie sa combini carbohidratii doar cu carbohidrati, proteinele doar cu proteine, etc si fructele singure. Organismul nostru foloseste enzime specifice pentru a digera fiecare grupa de nutrienti in parte si Mezel sustine ca atunci cand combinam nutrientii corpul nu poate digera bine alimentele, iar ce ramane nedigerat se depune. Autoarea mai spune ca grasimea este doar un simptom al digestiei dificile, iar cand digestia incepe sa se desfasoare bine, vom pierde kilograme.

Avantaje

  • Nu exista restrictii in ce priveste caloriile.
  • Se poate consuma o varietate de alimente.
  • Digestia este mai buna.
Dezavantaje
  • Combinarea alimentelor intr-un anumit fel poate sa fie un regim restrictiv, dificil.
  • Autoarea dietei nu este medic sau specialist in nutritie.
  • Nu exista un plan pentru mentinerea greutatii.
  • Nu se spune nimic despre marimea portiilor.
  • Nu se spune nimic despre exercitii fizice.
  • Aparent, nu are o baza stiintifica.
 

Dieta BH originala incepea cu 10 zile in care nu se consumau decat fructe. Dupa ce medicii au combatut teoriile lui Judy Mazel, spunand ca 10 zile de fructe fara sare inseamna 10 zile de diaree, hipotensiune si deshidratare, autoarea a modificat programul, propunand o alimentatie mai variata pentru cele 10 zile.

Printre regulile noii diete BH este aceea ca fiecare zi trebuie sa inceapa cu fructe, dar numai cate un fruct pe ora. In primele 10 zilei ale dietei se consuma friptura, creveti, salate, cartofi copti, porumb si vin si se mananca atat cat este necesar, fara a masura portiile.

Inainte de a ne gandi la aceasta dieta trebuie sa tinem cont ca autoarea ei nu este medic sau nutritionist, iar teoriile ei sunt controversate printre specialisti, majoritatea nefiind de acord cu ideile promovate. Ea spune ca enzimele nu pot digera combinatiile de alimente, iar ceea ce ramane nedigerat se depune sub forma de grasime. Insa in lumea medicala se stie de mult timp ca numai ce este digerat se depune sub forma de grasime. Ce ramane nedigerat este eliminat sub forma de fecale.

Exemplu de meniu (trei zile)

Ziua 1

Ananas

Porumb fiert sau copt

Salata LTO cu dressing Mazel



Pentru salata LTO
 – o salata iceberg mare, 1-2 castraveti curatati de coaja, 4 rosii, o ceapa rosie, sos Mazel sau ulei de masline. Se amesteca toate legumele taiate in cubulete si se amesteca cu sosul.

Sos Mazel
–  ceasca de otet, 1 ceasca ulei de susan, 1-2 catei de usturoi taiati marunt, ghimbir ras, piper proaspat macinat. Se combina toate ingredientele si se pune peste salata LTO.

 

Ziua 2

 
  • Prune
  • Capsune
  • Cartofi copti
 

Ziua 3

 
  • Struguri