Cum sa slabim fara ajutor

Deja stiti ca nu exista diete-minune, care sa va faca sa aratati ca la 14 ani, dupa numai cateva zile. Majoritatea regimurilor care sunt astazi in circulatie nu reusesc sa ofere decat rezultate temporare dupa o perioada lunga de chin. Adevarul este ca nu poti sa te bucuri de viata mancand 7 zile la rand acelasi fel de mancare. Si apoi, alte 7 zile…

Daca vreti sa scapati de kilogramele in plus prin vointa si infometare, aveti sanse sa nu ajungeti nicaieri sau, in cel mai rau caz, sa va subreziti sanatatea. Si atunci, ce-i de facut? Exista cateva masuri de bun simt, pe care oricare dintre noi le poate aplica si care, devenind o obisnuinta, in timp, va vor oferi rezultatele pe care le doriti. Asadar…

Nu apelati la modificari bruste in comportamentul dumneavoastra alimentar. Incercati sa schimbati modul in care va hraniti treptat, pe etape, si facand modificari mici. Spre exemplu, daca acum consumati lapte gras, puteti incepe sa consumati lapte dietetic. Daca beti sucuri carbogazoase si nu puteti renunta la ele, schimbati-le cu varianta lor „diet”. Apoi, in loc de ciocolata cu lapte, puteti incepe sa mancati ciocolata neagra. Sau, in loc de inghetata, mancati un iaurt cu fructe. Treptat, veti incepe sa observati diferentele.

Analizati-va comportamentul alimentar. Daca stiti ca sunt anumite alimente pe care le consumati excesiv, incercati sa renuntati la ele sau macar sa mai reduceti din cantitati. Spre exemplu, daca va place sa beti o bere seara dupa serviciu, incercati sa beti numai un pahar. Sau, in loc de o franzela intreaga, consumati numai cateva felii. O sa vedeti ca, in curand, va veti obisnui.

Reduceti portiile. Organismul nostru chiar nu are nevoie de niste portii uriase, mai ales daca ducem o viata eminamente sedentara (birou-acasa). Incepeti sa reduceti portiile treptat. Nu peste multa vreme, veti descoperi ca si jumatate de portie este suficienta.

Alegeti calitatea, nu cantitatea. Trebuie sa invatati sa distingeti intre mancarea proasta si mancarea buna. Si aici nu discutam neaparat de gust. Poate ca o ciorba de porc, care musteste de grasime, pare o alegere buna, dar aceeasi satisfactie o puteti recunoaste si intr-o supa de pui sau o ciorba de legume. Incercati sa mancati mai putin si mai bun. Veti descoperi ca satisfactiile pot fi chiar mai mari.