Cum sa prevenim tulburarile digestive?

Odata cu inaintarea in varsta, incep sa apara si tulburarile digestive. Pentru a evita senzatia de disconfort asociata cu acestea, trebuie sa va adaptati alimentatia la noile nevoi ale organismului. Nu inseamna sa renuntati la prea multe, ci doar sa aveti grija sa mancati mai echilibrat. In plus, nu uitati sa faceti miscare regulat. 
Cum evitati balonarea?
Fara a renunta la verdeturi si legume proaspete, care sunt esentiale pentru sanatate, in general, evitati sa consumati prea mult de-odata. Daca sunt gatite, fructele si legumele sunt mai putin iritante pentru intestin. Mancati incet si mestecati foarte bine fiecare imbucatura. Evitati sa mancati vegetale si fructe proaspete la aceeasi masa. Intre lactate, consumati cu precadere iaurturile, deoarece fermentii lor lactici sunt excelenti pentru buna functionare a intestinelor.
Constipatia
Constipatia poate fi evitata foarte simplu daca urmati cateva sfaturi legate de alimentatie. Trebuie sa beti apa inainte, in timpul mesei si intre mese. Daca beti apa minerala, alegeti una care este mai bogata in calciu (care contine mai mult de 150 mg de calciu la un litru). Consumati mai multe alimente bogate in fibre, care faciliteaza tranzitul intestinal: fructe, legume, cereale integrale, nuci etc. Faceti cat mai multa miscare. Solicitandu-va muschii abdomenului, activitatea fizica stimuleaza intestinele.
Diabetul si colesterolul
Daca aveti diabet sau nivelul de colesterol este prea ridicat, in afara de tratamentul medicului, este nevoie sa urmati si un program de alimentatie corespunzator. Alegeti alimente bogate in fibre, care incetinesc absorbtia glucozei si limiteaza cresterea glicemiei. Fibrele impiedica si trecerea materiilor grase in sange. Consumuati mai putine grasimi si zaharuri: produse de patiserie, prajituri, foietaje, gogosi, cartofi prajiti etc. Consumati peste cel putin de doua ori pe saptamana, in special pesti grasi, precum somonul, sardinele, heringii etc., ale caror grasimi sunt bune pentru organism. Alegeti produse lactate bogate in calciu si cu putine grasimi.