Cum sa mananci sa nu te ingrasi de Paste

Mai sunt cateva zile si vom sarbatori Pastele. Suntem deja obisnuiti cu mesele romanesti de Paste, atat de incarcate in bucate gustoase si pline de calorii. Mielul, aperitivele cu maioneza, dulciurile, pasca si drobul sunt doar cateva mancaruri care ne vor tenta si ne vor face sa uitam de silueta. Exista, insa, cateva reguli care ne pot ajuta sa nu ne ingrasam chiar daca gustam din toate preparatele specifice. Iata care sunt acestea!

1. Gustam fara sa ne saturam. Stim cu totii ca este imposibil sa nu mancam pasca, drob si friptura de miel, de Paste. Secretul este sa gustam si nu sa mancam pana de saturam. Mai exact, gustam din tot si ne oprim inainte sa ne saturam.

2. Apa inainte de masa. Apa ne ajuta sa mancam mai putin daca este consumata inainte de masa. Mai exact, un pahar cu apa inainte de mancare si ne vom simti deja plini atunci cand ne vom aseza la masa.



3. Fara combinatii alimentare.
De Paste (si nu numai) nu avem voie sa combinam friptura de miel cu cartofii si painea. Ne putem opri la o friptura si o salata din verdeturi de sezon (salata verde, loboda, spanac). Acelasi lucru trebuie sa-l facem si in privinta aperitivelor: le servim fara paine si insotite de legume proaspete.



4. Mese mici si dese.
Indiferent cat de mare va fi festinul, mesele mici si dese sunt mai dietetice si mai sanatoase. Asa ca, putem servi aperitivul, apoi putem lua o pauza de cateva ore (pentru a se digera mancarea) si abia apoi ne putem apuca de friptura.

5. Bauturi alcoolice cat mai putine. Stim deja ca alcoolul ingrasa. De exemplu, berea combinata cu friptura este o adevarata bomba calorica. Putem alege un pahar de vin sec, gustos si sanatos, dupa masa de seara.



6. Miscare, miscare, miscare.
Si daca tot avem cateva zile libere cu ocazia acestei sarbatori, putem sa imbinam bucatele traditionale cu miscarea in natura. Plimbarile prin padure, traseele scurte, chiar si plimbarile prin parc ne vor ajuta sa ramanem in forma maxima si sa ne pastram silueta.