Cum sa incep cu dreptul programul de exercitii?

Cel mai important este sa nu va avantati prea tare de la inceput. Nimeni nu va putea sa alerge la maraton dupa numai cateva zile de antrenament. Mai ales daca nu ati mai facut sport de ani de zile, incepeti cu zece minute de exercitii sau cu o plimbare alerta in fiecare zi si apoi sporiti intensitatea antrenamentului treptat, in functie de cum reactionati la efort.

Evaluati-va capacitatile inainte de inceperea programului

Poate va ganditi ca sunteti suficient de in forma, dar lucrurile nu stau intotdeauna asa. Este important ca, inainte sa va apucati de efort, sa cunoasteti niste date importante despre dumneavoastra si sa le analizati evolutia pe parcurs. Ce trebuie sa faceti?

  • Luati-va pulsul inainte si dupa ce ati mers pe jos un kilometru.
  • Cronometrati-va, sa aflati cat dureaza sa parcurgeti pe jos un kilometru.
  • Numarati cate flotari puteti face intr-o singura repriza.
  • Calculati-va indicele de masa corporala.

Creati-va un program de exercitii

Este usor sa te gandesti la un program de exercitii, dar este mult mai greu sa te tii de el. Nu uitati ca, pe parcurs, va veti intreba de multe ori de ce v-ati apucat de toata nebunia asta. Asadar, e bine sa va ganditi de acum si sa fiti sigura ca asta va doriti. Alegeti-va un program care sa va faca placere. Daca va simtiti bine efectuand exercitiile pe care vi le-ati ales, este mai probabil ca nu va veti plictisi asa de repede. Faceti-va loc in program pentru exercitii, ca si cum v-ati programa o intalnire foarte importanta. Faceti-va o promisiune, sa nu va lasati invinsa de greutati. Eventual, puteti sa o puneti chiar pe hartie, ca un angajament, pe care sa il semnati.

Pregatiti-va echipamentul sportiv si la drum!

Cumparati-va haine corespunzatoare, pantofi de sport usori si potriviti pentru activitatea fizica pe care urmeaza sa o intreprindeti si apucati-va de treaba. Nu uitati, nu este nevoie sa faceti deodata toate exercitiile pe care vi le-ati propus. Este chiar indicat sa mai faceti pauze in care sa va odihniti. Si in plus, trei reprize a cate zece minute sunt mai usor de integrat in programul zilnic decat o singura sedinta de 30 de minute. Cunoasteti-va limitele si nu va impuneti niste exercitii care pot sa va depaseasca. Nu este bine pentru psihic, ca sa nu mai vorbim ca este posibil chiar sa va raniti. Nu in ultimul rand, ascultati semnalele pe care vi le transmite corpul: daca nu va simtiti bine, odihniti-va!