Cum putem reduce consumul de sare?

Ati auzit de multe ori ca trebuie sa reduceti consumul de sare din alimentatie in limitele recomandate. Consumul excesiv poate conduce la hipertensiune arteriala, ceea ce presupune o crestere a riscului de atac cerebral sau de probleme cardiace. In plus, sarea favorizeaza retentia de lichide, ceea ce presupune un aspect buhait al pielii sau alte probleme, cum ar fi umflarea picioarelor.  
Pe de alta parte, sanatatea dumneavoastra poate avea de suferit si daca exagerati si daca renuntati de tot la aportul de sare. De aceea trebuie sa gasiti un echilibru in fiecare zi, asigurandu-va ca alegeti alimentele cele mai potrivite pentru sanatatea dumneavoastra, fara a le altera prea mult gustul.
Atentie la ceea ce cumparati!
Sarea este prezenta in diferite alimente in mod natural. In plus, mai adaugam si noi, in mancaruri, pentru gust. Astfel, consumul mediu de sare in tarile occidentale ajunge la 9 grame pe zi, dublu fata de cantitatea recomandata de Organizatia Mondiala a Sanatatii. Avand in vedere ca 75% din cantitatea de sare consumata provine din alimentele deja preparate de pe piata, cum ar fi painea, branza, mancarurile semipreparate, conservele, supele la plic etc., noi adaugam in jur de 15%, iar restul de 10% provine in mod natural din alimente, este de la sine inteles ca cea mai buna metoda de a reduce consumul de sare este sa fim mai atenti la ce cumparam. Inainte sa puneti produsul in cosul de cumparaturi, va recomandam sa cititi eticheta cu mare atentie, pentru a vedea cata sare contine produsul respectiv. 
Puteti inlocui produsele precum branza sarata cu un soi mai nesarat. De asemenea, daca sunteti mari amatori de masline, puteti alege masline mai putin sarate. Poate ca par banale exemplele insa, daca calculati toata sarea pe care o consumati involuntar intr-o zi, sigur va veti pune intrebari in privinta sanatatii dumneavoastra.
Incercati sa inlocuiti sarea cu alte condimente!
Puteti incerca sa inlocuiti sarea din mancare cu altceva. Puteti pregati acasa un amestec de ierburi si mirodenii care sa dea gust mancarii, eliminand totodata pericolul latent al consumului exagerat de sare. Puteti alege busuioc, cimbru, coriandru, patrunjel, marar, oregano, paprika, usturoi sau chiar coaja de lamaie. Puteti face mai multe combinatii pe care sa le pastrati si sa le puneti in mancare, pentru un gust mai bogat si mai bun decat v-ati putea inchipui. Apoi, amintiti-va in fiecare zi ca trebuie sa alegeti de pe raft produsele care contin cat mai putina sare. Diminuati treptat cantitatea pe care o adaugati in mancare si oferiti-va timpul necesar pentru a va obisnui cu noile conditii. Nu renuntati deodata la aportul de sare, pentru ca gustul vi se va parea fad si neatragator. Nu uitati, o faceti pentru sanatatea dumneavoastra!