Cat de mult ingrasa … shaorma?

Shaorma Lipie Cartofi PrajitiShaorma este una dintre preferintele culinare ale tinerilor aflati in vacanta, la mare. La orice colt de strada, la parterul oricarui bloc, pe litoral sau in oricare alt oras din Romania, exista o shaormerie. Gustoasa, satioasa si accesibila oricui, shaorma are un succes fantastic indiferent de sezon. Cat ingrasa, insa, o shaorma?

Daca te pregatesti sa mergi in vacanta la mare, si vrei sa arati fantastic in costumul de baie, trebuie sa-ti iei gandul de la shaorma. Stiu ca in alti ani era mancarea de baza in concediu! Desi este foarte satioasa si gustoasa, trebuie sa stii ca shaorma ingrasa foarte mult. Si daca o vei manca zilnic, este posibil sa te intorci din vacanta cu cateva kilograme in plus. Evita, asadar, acest gen de meniu pentru vacanta ta, daca vrei sa fii supla tot concediul.

Iata de ce ingrasa shaorma!
Shaorma este gustoasa pentru ca este bogata in tot soiul de alimente interzise in dieta. O shaorma obisnuita contine: carne prajita (vita sau pui), cartofi prajiti (o adevarata bomba calorica), muraturi, ketchup, maioneza si sos de usturoi (alta bomba calorica), varza si ceapa. Plus lipia generoasa. Luat separat, fiecare aliment din shaorma poate fi consumat fara probleme, odata la cateva zile. Problema reala apare atunci cand se combina aceste alimente: carne, cartofi prajiti, maioneza, sos. Deja mult prea mult pentru ficatul, stomacul si silueta ta.
In general, in shaorma se pune 150 de gr de carne prajita, aproximativ 300 de kcal. Daca se adauga si cartofii prajiti, tot 300 de kcal, si sosul si maioneza (peste 300 kcal), te poti opri din socotit deoarece ai depasit deja caloriile recomandate la o singura masa. Nici sa nu te gandesti sa mananci doua shaorma pe zi!
Astfel, o shaorma obisnuita, poate ajunge la peste 1000 de kcal. Clar nerecomandat persoanelor care au probleme cu greutatea. Si nu numai lor!

Exista si shaorma vegetariana. Aceasta contine o lipie mare, ciuperci fripte (aprox. 200 de grame), branza tofu, muraturi, cartofi prajiti/copti si sos din iaurt dietetic si usturoi. Evident ca acest gen de shaorma este mult mai dietetica decat prima varianta. Numarul de calorii se injumatateste. Si daca vrei sa faci cu adevarat economie la calorii, poti opta pentru o shaorma cu cartofi copti. Desi ti se pare ciudata aceasta varianta, sa stii ca este chiar gustoasa si sanatoasa. In modul acesta, poti consuma doua shaorme mici, intr-o singura zi.

Daca totusi, nu poti sau nu vrei sa te desparti de carne, opteaza pentru o shaorma normala, dar fara cartofi prajiti si maioneza. Roaga personalul fast-food-ului sa-ti puna sos dietetic si sa nu-ti adauge cartofii prajiti. Aceasta varianta mai light este mai saraca in calorii si la fel de gustoasa si satioasa. In plus, nu-ti vei chinui nici stomacul si nici ficatul in vacanta.

Pe langa acest meniu, nu uita sa consumi multa apa plata cu lamaie, sa injumatatesti alcoolul, tutunul si cafeaua. Consuma fructe si legume proaspete, apa plata si … shaorma vegetariana. Asa iti vei pastra silueta!