Alimentele nocive sunt …

Daca algele, lactatele vegetale, piureurile din oleaginoase si faina pot fi consumate la fiecare fel de mancare si la orice masa a zilei, anumite ingrediente se dovedesc a fi nocive in alimentatia noastra de zi cu zi. Pentru a va hrani sanatos si pentru a avea o alimentatie echilibrata trebuie sa stiti care sunt alimentele daunatoare organismului. Iata o lista cu cateva dintre ele. 
Mezelurile, maruntaiele, excesul de carne sau de grasimi rele: sunt surse de acid uric, consumul lor exagerat, putand provoca „guta”, boala tarilor bogate. Aceste alimente sunt la originea supraincarcarii adipoase si a accidentelor vasculare. Mezelurile  contin foarte multe grasimi animale, conservanti, agenti de afumare si numerosi aditivi care sunt foarte periculosi. Toate aceste substante chimice duc la aparitia bolilor de inima sau a diferitelor tipuri de cancer. Cele dintre voi care doresc sa aiba o alimentatie sanatoasa, trebuie sa renunte la consumul de mezeluri.
Excesul de lactate (laptele de vaca) sub toate formele sale: laptele de vaca este un alergizant pro-inflamator, greu asimilabil de catre oameni. Este facut pentru ca vitelul sa cantareasca ½ tone la 6 luni. Laptele de vaca nu este indispensabil pentru calciul din oase! Cercetarile arata faptul ca multi dintre cei care beau in mod regulat lapte de vaca au un nivel mai scazut de calciu in organism decat cei care nu consuma deloc lapte. 
Excesul de soia. Nu trebuie sa uitati faptul ca soia contine fitoestrogeni. Pentru a nu perturba excesul hormonal, este bine sa evitati sa dati lapte de soia copiilor, femeilor insarcinate sau celor care alapteaza. Consumati soia cu moderatie. 
Alcoolul: bagati-va bine in cap urmatorul lucru: nu mai mult de 2 pahare de bautura pe zi pentru femei si nu mai mult de 3 pahare pe zi pentru barbati. Ficatul nu poate sa asimileze foarte mult alcool, el este proiectat sa metabolizeze maximum 10 ml de alcool pur intr-o zi. Daca ati suferit de in trecut de unele boli, cum ar fi hepatita, excesul de alcool va produce ficatului unele boli grave, precum ciroza sau cancerul.
Excitantii: cafea, ceai negru, ciocolata, tutun, mirodeniile, cat mai putine posibil. Cafeina  are numeroase efecte adverse: stari de agitatie, insomnii, mareste presiunea sangelui, ridica nivelul colesterolului in singe, influenteaza absorbtia vitaminelor si a mineralelor etc.
Felurile de mancare semi-preparate: sunt pline de aditivi, de coloranti, de conservanti si de antioxidanti, fara sa amintim aici, soia, glutamatul, aspartamul, zaharul, consumul lor regulat intoxicand si imbacsind organismul. 
Nu uitati de: aspartamul si edulcorantii de sinteza, pe care ii gasim in gumele de mestecat fara zahar, in alimentele si bauturile fara zahar. Racoritoarele fara zahar sunt un adevarat pericol pentru cei care sunt diabetici. Aspartamul este cel mai periculos aditiv chimic de pe piata. Gumele mestecate pe stomacul gol provoaca aparitia gastritei si a ulcerului gastric. 
Glutamatul monosodic este foarte prezent in restaurantele chinezesti, in majoritatea chipsurilor din comert, in supele instant. Glutamatul monosodic (E621) este un drog si un neurotransmitator. Alte surse de glutamat: gelatina, condimente, extractul de drojdie. Glutamatul duce la pierderi de memorie. 
Margarina este foarte periculoasa…nu contine absolut nimic din ce are nevoie corpul omenesc. Dar se poate inlocui cu untul …dar nu in cantitati mari.
Cartofii prajiti sunt si ei nocivi, deoarece zaharul pe care il contin se tranfsorma in glucoza. Astfel, se va mari nivelul de insulina, putand  dauna sanatatii voastre. 
Chipsurile si margarina contin contin grasimi vegetale, arome si foarte multi coloranti artificiali. De asemenea, produc o crestere a coleterolului. Alimentele prajite sunt la fel de nocive. Si asta deoarece supun ficatul unui efort foarte mare. 
Carnea rosie.  Carnea rosie este si ea nociva datorita continutului de grasimi saturate si colesterol. De asemenea, mancarea reincalzita este nociva pentru sanatate, deoarece alimentele nu mai  au nicio valoare nutritiva.