Alimentatia de vara

Trecerea de la un sezon la altul este marcata si de o schimbare a obiceiurilor alimentare, uneori mai putin radicala, dar alteori cu adevarat semnificativa, in functie de vointa, dorinta si pricepere. Si desi alimentatia de vara ar trebui sa fie adoptata pe tot parcursul anului, cel putin in acest sezon cald, care abunda in fructe si legume, ar trebui sa profitam din plin de avantajele oferite de consumul lor si sa uitam de carnea de la garnita, conserve, semipreparate sau fast-food.


Cand necesitatea devine placere

Am auzit in ultimul timp tot mai multe recomandari din partea medicilor de a se consuma cinci portii de fructe si legume pe zi. Cu accentul pus pe portii, pentru ca intr-adevar nu este vorba despre cinci fructe sau cinci legume, ci despre o salata sau o portie. Si desi acest lucru pare imposibil pentru un carnivor convins, in fata argumentelor, orice persoana inteligenta ar trebui sa cedeze si sa includa acesti incredibili furnizori de antioxidanti in alimentatia zilnica.

Profita de abundenta de fructe de padure (zmeura, murele, fragii, coacazele) micute, colorate, parfumate, deosebit de gusoate si in acelasi timp extrem de sanatoase, de pepenii deliciosi si caise, dar nu neglija nici traditionelele mere. Toate acestea au actiune diuretica, sprijina eliminarea toxinelor, purificand atat organismul in interior cat si pielea in exterior. Iar cand pregatesti o mancare de legume, pregateste-le pe abur sau la cuptor. In acest fel continutul de vitamine si minerale nu va fi afectat si in plus vor dobandi si o savoare deosebita.

Nici alimentele de natura animala nu trebuie excluse total. Dimpotriva, pestele este recomandat frecvent, datorita continutului bogat in proteine, fosfor, calciu si vitamine. In plus, contine si acizi grasi nesaturati omega 3, pe care organismul uman nu ii produce. Pregateste pestele marinat sau la gratar. De asemenea poti sa consumi carne slaba de pui sau curcan, branza degresata sau oua fierte. Evita prajelile si mancarurile care abunda in uleiuri si grasimi.

Bauturi energizante

O alta metoda prin care poti sa preiei vitaminele si mineralele din fructe ar fi sa iti prepari din acestea sucuri delicioase si incomparabile cu ceea ce se gaseste in comert cu pretentii de sucuri naturale. Sucul de morcovi de exemplu este un excelent intaritor pentru sistemul nevos, iar combinat cu suc de mere, zeama de lamaie si indulcit cu putina miere ofera o bautura savuroasa si incarcata de vitamine si minerale. Sucul de rosii este folosit cu succes in stari de epuizare fizica si nervoasa. Din rosii fierte sau coapte, date pe razatoare si amestecate cu mujdei de usturoi se obtine lutica- gustoasa si foarte sanatoasa, recomandata inclusiv pentru prevenirea cancerului. Sucul de caise este de asemenea tonic si revitalizant. Consuma-le pe parcursul intregii zile si acest lucru se va rasfrange atat asupra dispozitiei generale cat si asupra tenului tau!