6 alimente care va mentin in forma

Iarna bate la usa iar noi trebuie sa ne pastram vitalitatea si energia din sezonul cald. Ce putem face? Sa consumam urmatoarele 6 alimente:

Iaurtul

Este mai bogat in calciu decat alte produse lactate si contine multi alti nutrienti care va ajuta sa va mentineti in forma. Ca un bonus, puteti alege iaurturile care contin elemente probiotice, pentru un echilibru optim al bacteriilor din intestin si pentru sanatatea inimii. Cautati iaurturile care au un continut bogat de vitamina D si alegeti-le pe cele fara fructe. Daca adaugati dumneavoastra fructele care va plac, puteti controla mai bine aportul de calorii.

Ouale

Sunt hranitoare, continand 12 vitamine si minerale, sunt naturale, destul de ieftine si au suficient de multe efecte benefice pentru sanatate, dar si pentru infrumusetare. In plus, ajuta la dezvoltarea creierului si la imbunatatirea memoriei.

Nucile si alunele

Sunt bogate in proteine, fibre si antioxidanti. Daca mancati nuci si alune de tot felul, fie separat, fie in componenta salatelor sau a mancarurilor, puteti beneficia de aportul lor pentru a slabi sau a va mentine greutatea optima.


Kiwi

Fructul de kiwi este unul dintre cele mai hranitoare, fiind bogat in antioxidanti si asigurandu-va cantitatea optima zilnica de vitamina C. De asemenea, reprezinta o sursa foarte buna de potasiu, fibre, vitaminele A si E. In plus, are si un efect laxativ, datorita continutului lui bogat in fibre.

Fasolea verde

Fasolea verde este buna, in primul rand, pentru o inima sanatoasa. Totodata, scade nivelul de colesterol, reprezentand o sursa foarte buna de proteine, hidrati si acizi grasi omega-3. Partea buna este ca fasolea verde poate fi consumata ca substitut pentru carne rosie sau de pasare, ca garnitura sau ca ingredient in ciorba, pentru un gust excelent.

Somonul

Somonul reprezinta una dintre cele mai bune surse de acizi grasi omega-3, care protejeaza sanatatea inimii. De aceea, medicii recomnda sa fie consumat de cel putin doua ori pe saptamana. Somonul are un continut scazut de calorii (in jur de 200 de calorii pe bucata), este bogat in proteine, fier, si contine foarte putine grasimi saturate. Il puteti gati la gratar si sa il serviti impreuna cu un sos usor si o salata verde. Daca nu va place somonul, il puteti inlocui cu tonul, la fel de sanatos.