3 Retete raw vegane fara calorii

Retetele raw vegane prind tot mai mult curaj si in Romania. Desi, aparent, ele par complicate, este suficient sa prepari odata o reteta raw pentru a te indragosti de acest gen de mancare. Preparate la rece, din legume, fructe, cereale si condimente in stare pura, acest gen de retete sunt sanatoase, gustoase si, cele mai multe dintre ele, sarace in calorii.

Pentru ca vine vara si trebuie sa avem siluete de invidiat, iti propun cateva retete raw vegane, usor de preparat si sarace in calorii. Acestea iti vor reda energia de care ai nevoie pentru o vara perfecta!

Dovlecei umpluti

Ingrediente pentru 2 portii: 2 dovlecei medii, ½ morcov, 1 telina, 3-4 ciuperci champignon, seminte de canepa, putin suc de lamaie, cateva linguri de suc de mandarine, o ceapa verde, 1 lingura de ulei extravirgin, marar si patrunjel, piper, cimbru, sare.

Ingrediente pentru dressing: ½ cana caju inmuiate, 1 lingura de ulei extravirgin, suc de lamaie/mandarina, putin oregano, sare.

Cum se prepara? Simplu! Dovleceii se spala, se taie in doua, pe lungime, si li se scobeste miezul. Apoi se stropesc cu putina sare si cu ulei extravirgin si se lasa deoparte. Taie legumele cat poti de marunt (morcovul, telina, ciupercile, ceapa, mararul si patrunjelul) si punele intr-un bol mare, impreuna cu semintele de canepa inmuiate, cu condimentele, cu uleiul extravirgin si cu sucul de lamaie si mandarina. Amesteca bine umplutura delicioasa si apoi treci la prepararea dresingului!

Caju inmuiate se pun in blender impreuna cu putina sare, cu sucul de lamaie/mandarina si o lingura de ulei. Se blenduieste totul pana devine o pasta groasa, asemanatoare smantanii. Se poate adauga si apa plata si oregano la final, pentru o consistenta cat mai potrivita.

Umple dovleceii si serveste-i alaturi de dressingul gustos!

Cartofi italienesti

Ingrediente pentru 2 portii: 5-6 cartofi mari, 2 cepe, 4 morcovi, 2 ardei grasi, 3 catei de usturoi, putin rozmarin, ardei iute, ulei de masline, sare, piper dupa gust.

Cum se prepara? Curata si taie cartofii cubulete. Pune-i la fiert intr-o oala cu putina sare si fierbe-i doar pe jumatate. Scoate-i apoi, scurg-i si pune-i intr-o tava unsa cu putin ulei de masline. Alaturi de ei trebuie sa cureti ceapa, morcovii, ardeii grasi, usturoiul. Toate legumele se taie marunt, delicat, si se adauga alaturi de cartofi, impreuna cu rozamarin si sare/piper. Se lasa totul la cuptor pana se rumeneste si apoi se servesc impreuna cu salata de primavara.

Salata de fasole neagra si avocado

Ingrediente pentru 2 portii: o salata verde, o cana de fasole neagra, 2 castraveti, un avocado, o ceapa rosie, cateva ridichi rosii.

Ingrediente pentru dressing: zeama de lamaie, ulei de masline, sare/piper.

Cum se prepara? Fierbeti fasolea neagra foarte bine si apoi puneti-o la racit. Salata trebuie spalata si rupta in bucati potrivite. Adaugati apoi boabele de fasole peste ea, impreuna cu castravetele spalat si taiat rondele, cu ridichiile si ceapa rosie curatate si taiate delicat. Formati un dressing din suc de lamaie si ulei de masline si adaugati totul peste salata. Serviti-o imediat dupa preparare!