11 trucuri pentru a manca mai putin

In ziua de azi, toata lumea incearca sa consume mai putine calorii, pentru a-si pastra greutatea, pentru a arata mai bine, pentru a trai mai mult (un studiu pe animale a ajuns la concluzia ca fiecare calorie pe care o refuzam inseamna 30 de secunde de viata in plus…) etc. Cert este ca toate studiile care s-au facut pe aceasta tema au ajuns la concluzia ca mancam mai mult decat avem nevoie. Ce putem face pentru a reduce cantitatea de alimente pe care o consumam? Iata cateva sfaturi!

1. Calculati numarul de calorii din mancare. Pe de o parte, va poate ajuta sa aveti un control asupra caloriilor consumate, organizandu-va mai bine mesele din zi, si, pe de alta parte, rezultatul calculului va poate motiva sa consumati mai putine calorii.

2. Reduceti consumul de zahar. Pe langa faptul ca acesta este o importanta sursa de calorii, determina si o crestere a apetitului. Incercati sa inlocuiti zaharul cu indulcitori artificiali, iar produsele care contin zahar, cu variantele lor diet.

3. Mestecati guma. Daca mestecam guma fara zahar, avem impresia ca mancam. Cand va este foame si stiti ca nu trebuie sa mancati, puteti incerca mai intai o guma.

4. Evitati mancarurile gatite in ulei. Chiar daca vi se pare ca are un gust mai bun, tineti minte ca intr-o lingura de ulei sunt aproximativ 100 de calorii. Gatiti la cuptor sau la gratar. Este mai sanatos.

5. Beti apa inainte de masa, pentru a va scadea apetitul si pentru a va satura mai repede.

6. Includeti cat mai multe legume in alimentatie. Legumele au marele avantaj de a ne potoli foamea fara sa contina multe calorii.

7. Mancati din farfurii mai mici. In general, suntem dispusi sa mancam oricum cam tot ce se afla in farfurie, asa ca o portie mai mica inseamna mai putine calorii.

8. Spalati-va pe dinti des. Aceasta actiune ii poate ajuta pe unii sa renunte la micile gustari dintre mese, daca tocmai s-au spalat pe dinti si isi simt dantura curata.

9. Mancati mai incet, pentru a permite digestia si pentru ca creierul sa poata estima corect cantitatea de mancare de care organismul are nevoie pentru a se satura.

10. Renuntati la chipsuri, prajiturele, „crantanele”. In primul rand, astfel de produse sunt nocive si ingrasa, din cauza ingredientelor, si, in al doilea rand, cresc apetitul si nevoia de a bea mai mult (in special cele sarate).

11. Alegeti placerea gustului in detrimentul cantitatii. Incercati sa pastrati cat mai mult gustul a ceea ce mancati. Spre exemplu, daca inghetati ciocolata si mancati o bucatica, se va topi mai greu decat daca nu ar fi inghetata si vi se va parea ca ati mancat mai multa.